KAWAN2 MAMA..=)

Thursday, 8 September 2011

kisah rayer

Assalamualaikum...

semalam punyer ntry citer pasal 1 syawal..hari nie nak citer pasal 2&3 syawal plak..


2 Syawal:: rayer ke-2 mama ngan family papa pergi berayer umah tunang pak ngah Ryan kat Sawah Ring,Bukit Gambir..cuace panas sangat2.mase kat umah lagi Ryan da mengamok nak tido so mama tido kan dulu sementara tunggu yang laen2 bersiap..pastu mama bawa masok Ryan dalam keta naseb bek die still tido..tapi da nak sampai umah tunang pak ngah boleh plak Ryan bangun..jap sangat die tido nanti confirm die ngamok..nasib baek kat uma tunang pak ngah Ryan ade buai so pinjam jap la..plak tu ade orang tukang ayunkan hehe dapat la mama dok depan makan laksa n biskut raye..pastu kitorang bergambar ramai2 ngan tuan umah..pas umah tunang pak ngah ryan,kitorang gerak ke umah atok sdare papa kat Bukit Serampang plak..nie first time mama pergi tahun lepas xpergi sbab pe ntah mama pun x ingat huhu..mase kat umah atok sdare papa Ryan nangis lagi myb sbab panas plus ngantok kan..umah atok sdare xde buai lak 2..Ryan da nangis2 bagi susu pun xnak..last2 bawa dok kat luar umah ade angin cikit..cik Yin Ryan pun siap tolong kipas kan..baru senyap Ryan..anak mama nie memang tk tahan panas tapi kalu sejuk tahan plak huhu




3 Syawal:: raye ke-3 kitorang semua pergi ke Sabak Bernam kampung papa.actually family papa da lame giler xbalik Sabak Bernam coz atok2 papa da meninggal dunia.sejak mama kenal papa,papa da xde atok.4-4 da meninggal dunia..papa cakap last time balik sane mase papa skola rendah..bertahun lame gak la kan..ntah tahun nie plak tibe2 FIL ajak balik kampung sane.sebabnyer.....nak kenalkan cucu sulung nyer kat sdare mare kat sane..2 pasal la..mule2 plan nak gerak 7pagi alih2 kul 8.30pagi gak gerak..yela pagi sangat kan nak mandi plak tu ramai kat umah PIl ngan family adik MIL lagi..dak tecik nie pun mama xsampai hati nak kejotkan mandi syok sangat die tido huhu..perjalanan yang sangat3 panjang..5jam wo dok dalam keta..keras dah bon*** mama huhu Ryan kan xtahan panas so memang die meragam gak la dalam keta letih gak melayan..

pergi umah sdare mare pun jap2 jek wpun da lame xjumpe..2la nak ajak sangat kan..mase kat umah sdare 2 mak sdare papa suggest kan mandi..Ryan slalu mandi air suam..nie kat umah orang xkan nakmintak air panas plak kan so terpakse la mandikan ngan air tong..sejuk beb..pe lgi menjerit la Ryan pastu nangis2 macam kena dera..pakai baju pun da tak betol huhu..nak citer sumer memang panjag la ntry nie..mama pun da naek rimas tau..yela da la ngan pakai baju kurung besar,ngan basah air mandi Ryan lagi,basah ngan susu lagi..rimas3..da la banyak lak tu umah nak pergi.

pastu kitorang pergi Klang plak umah abang MIL..ondeway ke sane mama bawa Ryan dok depan plak sbab dok kat belakang xrase sangat akon..dok depan ok la Ryan x meragam (mama dok blakang coz adik lelaki papa dok depan nanti dorang nak gilir2 drive).petang tu ok la kan da nak masok malam da mule rase sejuk sangat2 mama pun selimutkan Ryan..lame cikit tengok Ryan berpeluh2..biar betik huhu..mama da sejuk giler menggigil da tau..aje anak mama nie memang la..last2 mama yang demam huhu..Ryan syok jek tido kena akon..malam tu pukul 11 lebih baru gerak balik Muar.dalam pukul 1 lebih gak la sampai umah..huhu..xade pict pun kat kampung..da berarok ngan Ryan tak dan la nak snap3 



2orang hero ku yang nakal n manje..

tengok la 2 nyenyak nyer dak tecik nie tido..comel jek..(^_^)

Ryan ngan pak ngah..mood tgah ok

mase nie Ryan tgah ngamok so papa bawa dok luar

p/s:: penat wo raye tahun nie huhuhu
raye korang macam mane plak??
















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...