KAWAN2 MAMA..=)

Thursday, 12 April 2012

solid food untuk rayyan

Assalamualaikum..

rayyan sekarang nie dah tak makan nestum lagi dah sejak die kena cerry berry dulu sebab makan nestum rice+milk...dulu mama bagi rayyan makan nestum sebab rayyan makan cikit sangat.kalau masak bubur mesti tak habis walaupun mama masak cikit tu yang mama terpakse belikan nestum boleh agak2 buat n takde rase bazir sangat..

mule2 mama belikan rayyan nestum rice&soya sebab konon2 nak kulit rayyan lagi cantik kan hehe


ok lah die makan nestum nie sebab tak bape manis.rayyan kan tak suke yang manis2 nie melaenkan coklat ngan kek yang tu memang die suke sangat (sejibik cam mama hikhik).

lepas tu ade sehari tu papa tersalah beli nestum.papa beli yang rice kosong jek.yang nie..


biler mama suruh tukar papa taknak.papa rayyan kan penyegan orang nyer malas pun yer gak tu.ape pun tak boleh tau huhu so mama geram ngan papa punyer pasal esoknyer mama nekad jek bawa motor pergi kedai yang jauh tu sendiri.yang bengang nyer boleh plak kedai tu tutup..mase tu mama pergi waktu lepas maghrib time rayyan tido.apehal ntah kedai tu tibe2 tutup.biler bagitau papa boleh lak die cakap "syg dah tahu kedai tu tutup sebab tu malas nak pergi"..iyolah tu dah malas cakap jek lah malas kan huhu tapi mama tak kisa sebab mama pun dah lame tak bawa moto ego mama tu hikhik..

eh3 laen pulak perginyer..entry nie pasal solid food rayyan jek la...ok yang nestum rice saje tu rayyan suke sangat3 sebab die tak manis langsung hehe so sejak tu dah bape tin la rayyan makan nestum tu jek.mungkin ade hikmah gak kedai tu tutup kan hehe..sampai la mase mama shopping barang dapur kat Tampin Shopping Centre mama jumpe nestum rice&milk nie..


lepas tu mase rayyan demam die asek cherry berry jek tau ingatkan nape.memang tak terpikir lak punce dari nestum nie.doktor ade tanyer ade tukar  nestum tak mama jawab takde plak sebab mama ingatkan doktor maksudkan jename nestum huhu..biler hari2 asek cherry berry mama watkan bubur biase ok la plak..pastu try lagi nestum rice&milk nie die cherry berry balik.maknenyer...confirm lah rayyan takleh makan nestum nie..so from that day mama mule masakkan rayyan bubur hari2.biler tengok rayyan berselere makan bubur yang mama masak bertambah gembira la mama nak masak bubur untuk rayyan hehehehe

antare bubur rayyan yang mama selalu buat adalah...bubur blend dengan brocolli or carrot or bayam.mama penah campur kan brocolli ngan carrot tapi rayyan tak suke plak..kadang2 masok kan ayam n ikan bilis gak

bubur blend dengan brocolli

bubur blend dengan carrot

2 jelah tunjuk takkan nak snap sume kan hehe tapi kaalu balik kampung, tok wan rayyan rajin sangat buatkan bubur rayyan letak telor,carrot,sawi,ikan bilis.kalau sume dah kembang dah takyah blend la.rayyan suke sangat makan tapi badan camtu gak huhu nak wat caner dah baka kecik kan...







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...